středa 27. června 2018

Léčba včelím bodnutím


Je to hazard se životem?


Nedávno jsem narazila na článek o zvláštních závislostech a asi nikoho teď nepřekvapí, že jedna závislost byla na včelím bodnutí. Zaujalo mě to a tak jsem si začala zjišťovat více. Po chvíli hledání a několika článcích, které se navzájem potvrzovaly můžu říci, že tato léčba je velmi nebezpečná.

Jak proces probíhá


Celý proces probíhá tak, že si člověk chytí včelu a sám si ji zabodne do kůže chvíli počká a odstraní žihadlo. To by mu mělo ulevit od bolesti - převážně se tato léčba používá na léčbu revmatismu. Zní to skvěle, no ne? Člověku s velkými bolestmi kloubů se uleví. Dokonce praktiky včelího jedu používají i některé evropské kliniky. Pravdou ale je, že nikdo dosud neví jaká dávka včelího jedu je pro tělo toxická. Důkazem jsou samozřejmě alergické reakce na včelí bodnutí. A právě proto je největší problematikou téhle léčby právě alergická reakce, která může nastat i po deseti letech užívaní téhle metody. Takže ano můj názor je, že nemocným pomáhá a jsem ráda za začínající zkoumaní účinků včelího jedu, ale prozatím je to dle mě hazard se životem. A co si myslíte vy?
Včela, Hmyz, Zvíře, Blanokřídlí, Květ, Nektar, Přírody
Zdroje:
Apiterapie: Léčení včelím jedem [online]. 2017 [cit. 2018-07-07]. Dostupné z: https://www.vitalia.cz/clanky/apiterapie-leceni-vcelim-jedem/


                                                                                                             Kateřina Cafourková

Žádné komentáře:

Okomentovat